ساختار درب ضد سرقت و نحوه ایمن سازی درب ورودی

sakhtar darb zede serghat

فهرست مطالب

ساختار درب ضد سرقت و نحوه ایمن سازی درب ورودی

به گزارش اف بی آی 34 درصد از سرقت ها از طریق درب ورودی صورت می گیرد.

چه اقداماتی می توان انجام داد تا به ورودی اصلی خانه خود قدرت دفاعی بهتری دهید؟ می توانید برخی تغییرات جزئی در سخت افزار و ادوات درب موجود ایجاد کنید و یا آنرا با درب ضدسرقت جدیدتر و کارآمدتر تعویض کنید.

در ذیل به برخی از پیش نیازهای لازم برای هر درب ورودی ایمن می پردازیم:

1. با اینکه به نظر بدیهی میرسد اما با توجه به زندگی ها ی پر مشغله امروزی ساده ترین اشتباه مرسوم در بین قربانیان سرقت، قفل نکردن درب های ورودی است. حتی قوی ترین قفل ها و درب های ضد سرقت کارایی نخواهند داشت اگر از آنها استفاده نکنید.

2. هزینه خود را صرف خرید یک قفل ددبولت (Deadbolt) با کیفیت برای درب ورودی کنید. این قفل باید از فلز خالص ساخته شده باشد و دارای اهرم جهت پیچاندن، و زبانه خارج شونده حداقل 2.5 سانتیمتری باشد. اگر برای نصب اینگونه قفل ها با دشواری مواجه هستید از آسیب رساندن به درب خودداری کنید و با یک متخصص تماس بگیرید.

 

 

 

3. محافظ سیلندر قفل (قطعه ای فلزی که اطراف محفظه ورودی کلید را می پوشاند) که باعث جلوگیری از ضربه دیدن ساختمان قفل در برابر ضربه چکش و دیلم می شود.

4. فریم درب های خود را با محصولاتی که در برخی فروشگاه ها موجود است تقویت کنید. فریم درب ها نقش به سزایی در جلوگیری و به سختی انداختن متجاوز احتمالی منزل شما دارد.

5. صفحات ضربه گیر (بین درب و فریم) متحمل ضربات زیادی مشوند و توصیه می شود در فواصل معینی اقدام به تعویض آنها نمایید. صفحات ضربه گیر صفحاتی فلزی هستند که اجزای قفل در قسمت انقطاع درب را در بر می گیرند. تمامی درب های ضد سرقت باید دارای صفحات فلزی با پیچ های 7 سانتی متری باشند. در هنگام نصب باید دقت کنید که پیچ ها تماما در بدنه درب پیچ شوند و نه اینکه فقط قسمتی از پیچ در درب درگیر شود.

6. نصب چشمی درب. شما نیاز دارید که قادر باشید آنطرف درب را ببینید بدون آنکه دیده شوید و یا درب ورودی را باز کنید. اگر درب ورودی شما مجهز به چشمی نمی باشد همین امروز اقدام به نصب آن کنید. چشمی مطلوب دارای زاویه دید گسترده و کاور محافظ برای جلوگیری از مشاهده شدن از بیرون توسط ابزار مخصوص سارقین است.

 

 

 

 

7. صفحات فلزی در پایین درب های ضد سرقت تنها اهداف زیبایی را دنبال نمی کنند بلکه لایه حفاظتی دیگری را برای درب فراهم می کند. این صفحات هرچه سطح بیشتری را در بر بگیرند کارایی بیشتری دارند. در برخی از مواقع این صفحات توسط تولیدکننده درب ضدسرقت زیر روکش درب نصب می شوند.

8. اگر درب ورودی شما از انواع دارای محفظه و یا شیشه های تزئینی می باشد آسیب پذیرتر است. در اسرع وقت آنرا با نوع یک پارچه که پارامترهای ایمنی در آن رعایت شده است عوض کنید.

همانطور که در موارد بالا ذکر شد شما می توانید اقدام به نصب ادوات و بهبود کیفیت ایمنی درب ورودی واحد مسکونی خود نمایید، اما توصیه می شود درب ضد سرقت را از تولیدکننده های معتبر بصورت آماده تهیه کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده و هم از استاندارد بودن امکانات ایمنی درب ضدسرقت خود اطمینان حاصل کنید.

ساختار درب ضدسرقت

نظر بگذارید