درب ضد حریق شیشه ای

ضدحریق

فهرست مطالب

درب ضد حریق شیشه ای مقاوم در برابر آتش، از انواع مختلفی از درب های ضد حریق می باشد که نسبت به انتشار حرارت و گرما در مکانی با درجه حرارت بالا، مقاومت زیادی دارد.

آنچه باید در مورد شیشه و فریم ضدحریق بدانید

در ابتدایی ترین سطح خود، شیشه های ضدحریق ساختمان ها را به محفظه هایی تفکیک می کند تا به کند کردن یا توقف گسترش آتش کمک کند. آنها فقط وسیله ای برای تامین ایمنی آتش سوزی نیستند، بلکه در زیبایی داخلی نیز نقش دارند.بر خلاف بتن، فولاد موجدار یا سایر مواد غیرشفاف ضدحریق، شیشه های ضدحریق می توانند فضای داخلی باز و نورانی ایجاد کنند و دید افرادی را که به فضاها وارد و خارج می شوند را فراهم می کند. این شفافیت می تواند به تیم های پروژه کمک کند تا برنامه های ایمنی آتش و زندگی را با اهداف هماهنگ کنند.اما این امر مستلزم دانش کاری خوب از عملکرد و ویژگی‌های محصولات روز است، زیرا کلاس مواد در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است.این مقاله آنچه را که باید در مورد شیشه‌ها و فریم بندی مدرن درب ضدحریق و یا درب ضدحریق شیشه ای بدانید، توضیح می‌دهد.

تمایز اصلی

دو نوع نگاه ضدحریق وجود دارد – لعاب محافظ در برابر آتش و لعاب مقاوم در برابر آتش. درک تفاوت بین این دو کلاس بسیار مهم است زیرا محصولات متعددی در هر دسته قرار می گیرند و مشخصات نادرست می تواند ایمنی ساکنان ساختمان را به خطر بیندازد.شیشه های ضد حریق به ویژه برای کمک به بخش بندی ساختمان ها جهت دفاع در برابر گسترش شعله و دود در راستای ایفای استانداردهای ضدحریق اماکن طراحی شده اند.

لعاب مقاوم در برابر حریق با جلوگیری از انتقال حرارت تابشی و رسانا، محافظت بیشتری را ایجاد می کند. مطابق با استانداردهای سختگیرانه تست مقاومت در برابر آتش برای دیوارها (از جمله ASTM E119 و UL 263) آزمایش شده و می تواند از 25٪  کل مساحت دیوار تجاوز کند و معمولاً در مواردی مناسب است که آیین نامه های ساختمانی به مجموعه ای با نام “مقاوم در برابر آتش” برای احاطه کردن یک فضا نیاز دارند.

درک گزینه ها

شیشه های سنتی با ساختار سیمی ضدحریق زمانی یکی از متداول ترین مواد شیشه ای محافظ در برابر آتش بود. با این حال، ظاهر نهادی آن و خطر آسیب ناشی از شکستگی، تولیدکنندگان را به توسعه جایگزین‌های بی‌سیم، مانند شیشه‌های مخصوص و شیشه سرامیک ضدحریق سوق داد.

امروزه، یکی از پایه‌های اصلی بازار ضد حریق، شیشه‌های سرامیکی شیشه‌ای درجه‌بندی شده در برابر آتش هستند. شفاف و مستحکم است و ساختاری کریستالی دارد که مواد را تحت حرارت زیاد کنار هم نگه می دارد. پس از نصب، این محصول بی سیم شبیه شیشه پنجره معمولی به نظر می رسد و انعطاف پذیری طراحی عالی را ارائه می دهد.

با درجه بندی آتش سوزی از 20 دقیقه تا 3 ساعت در دسترس است، در اندازه های پرلیت تا 24 فوت مربع و با درجه بندی ایمنی ضربه تا رده II (CPSC 16CFR 1201) ارائه می شوند. شیشه‌های سرامیکی ضدحریق را می‌توان در واحدهای شیشه‌ای عایق (IGU) گنجاند تا با کدهای انرژی مطابقت داشته باشد.

یکی از موارد اولیه شیشه مقاوم در برابر آتش امروز، پانل های دیواری شفاف است. این محصول با کارایی بالا دارای لایه های متورم شونده ای است که وقتی در معرض گرما قرار می گیرند به کف تبدیل می شوند و به آن اجازه می دهد تا انتقال گرمای تابشی و رسانا را تا 120 دقیقه مسدود کند.

این امر توسط استانداردهای دیوار ضدحریق آزمایش می شود، آزمایش های جریان آتش و شلنگ را پشت سر می گذارد و می تواند تا درجه بندی ایمنی ضربه رده II و درجه بندی مقاومت گلوله سطح III ارائه دهد. دفاع استثنایی این ماده، آن را برای کاربردهای دیوار به سقف و دیوار به دیوار یا دربهای شیشه ای فول لایت مناسب می کند. از نظر ظاهری، تقریباً همان سطح شفافیت شیشه فلوت معمولی را ارائه می دهد.

نوآوری در فریم بندی ضدحریق

در حالی که شیشه های ضدحریق مدرن پیشرفت قابل توجهی را نسبت به نمونه های سیمی قبلی خود نشان دادند، متخصصان طراحی به سرعت متوجه شدند که آنها فقط تا زمانی جذاب اند که اجزای فریم در جای خود ثابت باشند.

اغلب اوقات، پروفیل‌های ضخیم و فرم روکش معمولی در چارچوب های سنتی ضدحریق باعث ایجاد اختلافات زیبایی شناختی، خطوط دید و شفافیت محدود می‌شود.

سازندگان جایگزین های ظریفی مانند قاب های فولادی مدرن ضدحریق را برای غلبه بر چالش چارچوب ضدحریق بوجود آوردند. فریم ها در طیف گسترده‌ای از پروفیل‌های باریک با گوشه‌های مشخص و لبه‌های پیدا برای اطمینان از یکپارچگی بصری موجود هستند.آن‌ها می‌توانند روکش‌های سفارشی، و أنواع پوشش را برای مطابقت با کاربردهای دیوار اطراف و درب ترکیب کنند.

درب ضدحریق شیشه ایی

حرکت به سمت راه حل های سیستمی

شیشه ها و فریم های ضدحریق به طور فزاینده ای به عنوان بخشی از یک سیستم جامع به جای اجزای جداگانه در موجود اند. در این سیستم‌ها، سازنده اطمینان می‌دهد که تمام اجزای آئین نامه ها را دقیق برآورده می‌کنند و برای دستیابی به سطح خاصی از ایمنی ضدحریق، با هم کار می‌کنند.

از کف‌های شیشه‌ای ضدحریق گرفته تا دیوارهای جدا ساز شیشه‌ای ضدحریق، این راه‌حل‌های ساده و ظریف می‌توانند مشخصات را ساده‌تر کنند و به تیم‌های ساختمانی اجازه دهند به سطح بالاتری از عملکرد دست یابند.

چه مقدار شیشه را می توان در درب های ضدحریق استفاده کرد؟

زمانی که شیشه سیمی سنتی تنها ماده شیشه‌ای بود که محافظت در برابر آتش را ارائه می‌کرد، آیین‌نامه‌های ساختمانی شیشه‌های ضدحریق را به 100 اینچ مربع در درب‌ها با معیارهای دقیق ضدحریق محدود می‌کردند. این محدودیت با ورود محصولات شیشه ای جدید ضدحریق با عملکرد بهبود یافته و ایمنی ضربه برچیده شدند.

اکنون، طبق آئین‌نامه بین‌المللی ساختمان (IBC)، شیشه‌کاری در درب‌های ضدحریق مجاز است، با این فرض که الزامات آزمایش نسبی را پشت سر گذاشته باشد (بخش 716.5.8 IBC 2015). محدودیت‌های اندازه شیشه به هر سازنده درب بستگی دارد (همانطور که توسط آژانس آزمایش مستقل آزمایش شده/فهرست شده است). علاوه بر این، هر تولید کننده درب الزامات پایه و ریل خود را دارد.

در مواردی که معمار یا مالک ساختمان می‌خواهد یک درب شیشه‌ای ضدحریق برای به حداکثر رساندن نور طبیعی یا بهبود مسیریابی داشته باشد، درب‌های شیشه‌ای ضد حریق با درجه‌بندی 20 یا 45 دقیقه اغلب می‌توانند در حداکثر اندازه مورد استفاده قرار گیرند. (فهرست شده توسط یک آژانس تست مستقل). در درب هایی با معیار کنترل دما، شیشه ضدحریق یک جایگزین است.

آیا می توان درب های ضدحریق را رنگ کرد؟
 

آرایش مواد فریم درهای درجه بندی آتش مستقیماً بر توانایی نقاشی آن تأثیر می گذارد. مواد متداول عبارتند از فولاد توخالی فلزی (HMS)، چوب و پروفیل های فولادی اکسترود شده.

درب ها و چارچوب های ضد حریق HMS و فولاد اکسترود شده را می توان به صورت سفارشی رنگ آمیزی کرد. فریم های فولادی اکسترود شده را نیز می توان در کارخانه پوشش داد تا اهداف پروژه برآورده شود. طیف گسترده طرح‌های رنگی به تیم‌های طراحی این امکان را می‌دهد تا ظاهری منسجم را در سرتاسر فضاهای داخلی یا خارجی بدون تغییر عملکرد چارچوب در برابر آتش و ایمنی ایجاد کنند.

 

پروفیل های فولادی اکسترود شده را نیز می توان در کارخانه پوشش داد تا از نظر بصری با سیستم های فریم آلومینیومی مجاور مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، فریم درب های فولادی ضد زنگ نیز موجود است.

 

هنگام مشخص کردن سخت افزار و فریم گذاری برای سیستم های درب شیشه ای ضدحریق، باید از چه معیارهایی آگاه باشیم؟
 

هنگام تعیین سخت افزار و قاب بندی برای دربهای ضد حریق، اولین قدم مهم، درک برنامه، مقررات و الزامات نصب است.

سخت افزار و چارچوب درهای ضدحریق باید برای مطابقت با درجه آتش سوزی کل مجموعه درب آزمایش شوند. محصولات محافظ در برابر آتش، مانند Fireframes ® Designer Series، می توانند با شیشه سیمی، Fireglass® 20، Pilkington Pyrostop® یا خانواده FireLite® برای برآورده کردن معیارهای پروژه استفاده شوند. درهای سری Fireframes® Heat Barrier می‌توانند از شیشه‌های بزرگ Pilkington Pyrostop با درجه‌بندی مقاوم در برابر آتش استفاده کنند تا ویژگی‌های مقاوم در برابر آتش خود را حفظ کنند.

 

آیا شیشه های تزئینی ضدحریق برای درها موجود است؟
 

شیشه های تزئینی استاندارد، از جمله انواع حکاکی شده سفارشی و سندبلاست، می توانند درگاه های چشم نوازی ایجاد کنند. با این حال، استفاده از این روش‌ها در زمینه شیشه‌های ضدحریق ممکن است عملکرد ایمنی و آتش‌سوزی آن را به خطر بیندازد.

اکنون تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان شیشه‌های ضدحریق را با روش‌های تزئینی ارائه می‌کنند که معیارهای ایمنی آتش‌سوزی و جانی را برای حل این معضل برآورده می‌کنند. به عنوان مثال، انواع شیشه های ضدحریق که می تواند به آرامی سندبلاست یا حکاکی شود و در عین حال درجه آتش خود را حفظ کند.

همچنین می توان آن را با شیشه های رنگی یا سایر شیشه های تزئینی به عنوان یک واحد شیشه ای عایق (IGU) ترکیب کرد. در هر دو مورد، انعطاف‌پذیری برای تغییر سطح شیشه ضدحریق ، مزیت طراحی بسیار مهمی را برای درهایی که به عنوان ویژگی تعیین‌کننده شخصیت یک ساختمان عمل می‌کنند، فراهم می‌کند.
 

درب ضدحریق شیشه ایی

آیا هنگام انتخاب درب شیشه ضدحریق، باید زیبایی شناسی را در نظر بگیرم؟

 

زمانی شناسایی دربهای شیشه‌ای ضدحریق با فریم های ضخیم ضدحریق و الگوی متقاطع آشنای شیشه‌های سیمی آسان بود و باعث می‌شد برای برآورده کردن الزامات آئین نامه ظاهر حفظ شود. در حالی که مجموعه‌های فریم و درب ضد حریق فولادی توخالی سنتی می‌توانند حفاظت لازم در برابر آتش را فراهم کنند ولی اندازه، رنگ یا مواد نمایه قاب ممکن است با پنجره‌های مجاور و دیوارهای پرده مطابقت نداشته باشد.

امروزه تشخیص اینکه آیا درب محافظت در برابر آتش را فراهم می کند یا نه، به طور فزاینده ای دشوار است. این امر عمدتاً به دلیل پیشرفت در شیشه، درب و مواد چارچوب ضدحریق است.

 

آریادرسام فریم هایی را ارائه می‌کند که در فرآیندی شبیه اکستروژن شکل می‌گیرند که منجر به پروفیل‌های نازک، لبه‌های کاملاً مشخص (به جای پروفیل‌های گرد) و اتصالات قاب‌بندی عمودی به افقی بدون مهره‌های جوش یا بست‌های قابل مشاهده است.

به عنوان یک مزیت اضافه، از آنجایی که قاب ها از فولاد کربنی ساخته شده اند، که ذاتاً یک ماده اسکلت مقاوم در برابر حرارت است، برای دستیابی به دفاع در برابر آتش نیازی به موانع حرارتی در هسته خود ندارند.

 

این امکان را برای تیم‌های طراحی فراهم می‌کند تا از نزدیک با جنبه‌های زیبایی شناختی و فنی قاب‌های آلومینیومی سنتی در کاربردهای درب که نیاز به حفاظت در برابر آتش شدید دارند، مطابقت داشته باشند. چنین جزئیات ظریفی، درب‌های ضدحریق برای مجموعه‌هایی که در دیوارهای پرده‌ای ضدحریق، راه پله‌ها یا ورودی‌ها با معیارهای ایمنی دقیق آتش‌سوزی و ایمنی ادغام شده‌اند، ایده‌آل هستند.

 

همه آنچه که باید برای مجموعه های درب ضدحریق بدانید

 

مجموعه‌های درب ضدحریق با ایجاد خروجی ایمن و جداسازی دود، شعله‌ها و گرمای خطرناک در صورت لزوم، نقش اساسی در نجات جان انسان‌ها و به حداقل رساندن آسیب اموال ایفا می‌کنند. این ترکیبی از در، قاب، سخت افزار و لعاب است که با هم به عنوان یک مجموعه کار می کنند.

 

این قطعات معمولاً به عنوان محصولات مختلف توسط یک نهاد آزمایشی معتبر ملی آزمایش می شوند و سپس برای استفاده در مجموعه های درب ضد حریق فهرست، برچسب گذاری یا طبقه بندی می شوند. با این حال، مواردی وجود دارد که اجزای خاص با هم آزمایش می شوند و باید برای حفظ درجه آتش سوزی با هم استفاده شوند.

 

مجموعه‌های درب ضد حریق مطابق با NFPA 252، روش‌های استاندارد تست آتش‌نشانی مجموعه‌های درب یا UL 10 B، استاندارد برای تست آتش‌نشانی مجموعه‌های درب، یا UL 10 C، استاندارد برای آزمایش‌های آتش فشار مثبت مجموعه‌های درب آزمایش شده‌اند. مانند مجموعه های پنجره ضدحریق، آزمایش مونتاژ درب ضد حریق شامل تست استقامت در برابر آتش و آزمایش جریان شلنگ است.

 

الزامات بنیادی برای مجموعه های درب ضدحریق عبارتند از:

 

رتبه بندی آتش (20/45/60/90/180 دقیقه) توسط آژانس های تست شخص ثالث اعطا می شود و بر روی محصولات برچسب گذاری شده است.

 

مجموعه‌های درب دارای درجه حریق باید الزامات قوانین ایمنی ساختمان یا زندگی قابل اجرا را داشته باشند، مانند انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) 80: استاندارد برای درب‌های آتش‌نشانی و سایر محافظ‌های بازشو، NFPA 101: کد ایمنی زندگی، کد بین‌المللی ساختمان (IBC) و کد آتش بین المللی (IFC).

درهای ضد حریق باید خود بسته شونده و مثبت باشند.

درجه حریق دیوار، درجه حریق درب را تعیین می کند.

 

استانداردها و تست

 

درب های ضد حریق با استانداردهای زیر تست می شوند:

  • UL 10B، آزمایش آتش مجموعه درب (فشار خنثی یا منفی)
  • UL 10C، تست های فشار آتش مثبت مجموعه های درب
  • NFPA 252، روش‌های استاندارد تست آتش‌سوزی مجموعه‌های درب

در اواخر دهه 1990، روش آزمایش مورد نیاز از فشار خنثی یا منفی به فشار مثبت تغییر کرد تا شرایط آتش سوزی در دنیای واقعی با دقت بیشتری شبیه سازی شود. امروزه، IBC به درهای ضد حریق لولایی جانبی یا نوسانی نیاز دارد که با فشار مثبت با استفاده از UL 10C یا NFPA 252 آزمایش شوند.

درب ضدحریق شیشه ایی

استقامت آتش

 

درب های ضدحریق در جایی که نمونه در معرض گرمای شدید تا 1925 درجه فارنهایت برای حداکثر امتیاز 180 دقیقه قرار دارد، تحت آزمایش استقامت قرار می گیرند. اگر درب بدون منفذ و شعله محدود در قاب باقی بماند، با درجه استقامت 20/45/60/90/180 دقیقه گواهی می شود.

 

جریان شلنگ

 

پس از آزمایش استقامت در برابر آتش، نمونه تحت آزمایش جریان شلنگ قرار می گیرد، جایی که یک شلنگ آتش نشانی آب را با سرعت 30 psi از فاصله 20 فوتی می پاشد.

 

افزایش دما

 

در کاربردهای خاص، درهای ضد حریق نیز برای محدود کردن انتقال حرارت از یک طرف به سمت دیگر برای محافظت از ساکنان ساختمان و خروج ایمن از ساختمان الزامی است. درب های حرارتی که به عنوان درب های افزایش دما شناخته می شوند، علاوه بر درجه بندی ساعتی، دارای درجه افزایش دما هستند.

درجه‌بندی افزایش دما 250 درجه فارنهایت، 450 درجه فارنهایت یا 650 درجه فارنهایت است که نشان‌دهنده حداکثر افزایش دمای محیط در سمت غیر آتش‌سوزی است که در 30 دقیقه اول آزمایش استاندارد استقامت آتش اندازه‌گیری می‌شود.

 

درجه بندی افزایش دمای 250 درجه فارنهایت سختگیرانه ترین در نظر گرفته می شود و الزام مشخصات مورد نیاز 450 درجه فارنهایت یا 650 درجه فارنهایت را برآورده می کند.

 

کنترل دود

 

برخی از انواع درب ضدحریق، مانند درهای 20 دقیقه ای در راهروهای دارای درجه مقاومت در برابر آتش یا موانع دود، ممکن است نیاز به آزمایش برای نفوذ دود تحت UL 1784، استاندارد تست‌های نشت هوا در مجموعه‌های درب و سایر محافظ‌های باز شونده داشته باشند.

 

شیشه در درب ضدحریق

 

درهای امروزی ضدحریق اغلب از شیشه استفاده می کنند تا دید و شفافیتی را ایجاد کنند که نور طبیعی یا مشترک را به حداکثر می رساند و امنیت بیشتری را برای مناطقی که در غیر این صورت بسته می شوند فراهم کنند.

وجود پانل های دید بزرگ در درب های ضد حریق، عملکردهای ایمنی ضروری را نیز فراهم می کند. در طول یک آتش سوزی، اولین پاسخ دهندگان می توانند داخل اتاق را ببینند و به صورت بصری وضعیت را ارزیابی کنند، و آنها را قادر می سازد تا موثرتر عمل کنند.

 

با این حال، شیشه مورد استفاده در درهای ضد حریق معمولاً دارای سایر الزامات ایمنی و آتش سوزی است که گیج کننده است. در طول سال‌ها، کمیته بین‌المللی کد (ICC) تلاش کرده است تا این سردرگمی را با افزودن مفاد خاصی در آیین‌نامه ساختمان برطرف کند.

 

ایمنی ضربه

 

برای بیش از 100 سال، شیشه سیمی سنتی تنها محصول شیشه ای دارای درجه آتش سوزی در دسترس بود و به طور گسترده در درب های ضد حریق در مدارس، بیمارستان ها و به طور کلی ساختمان های تجاری استفاده می شد. این به اشتباه به عنوان “شیشه ایمن” تلقی می شد زیرا سیم های تعبیه شده توهم افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه را ایجاد می کردند، در حالی که در واقع برعکس است.

سیم شیشه را ضعیف می کند، به اندازه نصف شیشه پنجره معمولی استحکام. بر اثر ضربه انسان به راحتی می شکند و سیم های تیغی را در معرض دید قرار می دهد که می تواندباعث شود اندام قربانی در دهانه گیر کند و شدت آسیب را افزایش دهد.

 

در سال 1997، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) یک استاندارد شیشه ایمنی فدرال (16 CFR 1201) را برای محافظت از افراد در برابر آسیب ناشی از برخورد تصادفی با شیشه وضع کرد. کدهای ساختمانی استاندارد CPSC را به کار می‌برند تا شیشه مورد استفاده در مکان‌های خطرناک، مانند درها و چراغ‌های کناری، بسته به اندازه پانل شیشه، حداقل استانداردهای ضربه‌ای رده I و II را داشته باشد.

پانل های شیشه کوچکتر در اندازه های تا 1296 اینچ مربع باید تست ضربه 150 فوت پوندی رده I را داشته باشند. پانل های شیشه بزرگتر باید تست ضربه استاندارد بالاتر از 400 فوت پوند را داشته باشند.

 

زمانی که الزامات جدید CPSC وضع شد، شیشه‌های سیمی سنتی معافیت موقتی از رعایت استاندارد CPSC دریافت کردند، که به این معنی بود که فقط باید استاندارد کمتر ANSI Z97.1 را برآورده می‌کرد که 100 فوت پوند پایین‌تر را ارائه می‌کرد.

تست ضربه با این حال، آزمایش مستقلی که روی شیشه‌های سیمی سنتی انجام شد، نشان داد که با کمتر از 50 فوت پوند (50 فوت پوند) از کار می‌افتد، نیرویی که به راحتی با فشار دادن یک کودک پنج ساله به شیشه ایجاد می‌شود.

درب ضدحریق شیشه ایی

همه اینها در سال 2003 IBC تغییر کرد، زمانی که شیشه سیمی سنتی معافیت خود را از رعایت استانداردهای شیشه ایمنی هنگام استفاده در امکانات آموزشی و ورزشی از دست داد. در مکمل IBC 2004 و IBC 2006، شیشه های سیمی سنتی دیگر در صورت استفاده در مکان های خطرناک برای همه ساخت و سازهای جدید و انواع اشغال ها مستثنی نیستند.

شیشه جایگزین باید حداقل الزامات CPSC رده I و II را برآورده کند. علاوه بر این، تمام شیشه های مورد استفاده در سالن‌های بدنسازی یا امکانات ورزشی باید هنگام استفاده در هر منطقه‌ای که در معرض بار ضربه‌ای انسانی است، صرف نظر از اندازه، الزامات سخت‌گیرانه‌تر رده دوم را برآورده کند.

درب ضد حریق مسکونی

درب های ضدحریق بدون فریم و شیشه مناسب برای استفاده به عنوان درب داخلی ضدحریق هستند و ظاهری فوق العاده مدرن و بدون قاب به عناصر طراحی سنتی دست و پا گیر اضافه می کنند.

درب ضد حریق درجه بندی شده بدون فریم نسل جدیدی از درب های ضد حریق شیشه ای است که تا 60 دقیقه عایق کاری و حفاظت در برابر آتش دارد.

جزئیات ساده اند. این درب های شیشه ای ضدحریق در قسمت فوقانی و پایه با استفاده از محورهای فولادی ویژه با فنرهای باز نگهدارنده الکترومغناطیسی اختیاری برای بسته شدن خودکار در صورت آتش سوزی چرخانده می شوند.

طراحی شیشه بدون قاب

یک نوار کوچک پشت رنگ شده در اطراف هر در بازشو تنها نمایه ی قابل مشاهده است که یک لبه بیرونی منظم ایجاد می کند و لبه ملزومات عایق ساز درب شیشه ای ضدحریق را پنهان می کند.

جزئیات خلاقانه به همراه نوارهای گرافیتی درب را به هر نوع سازه در اطراف خود متصل می گرداند، به این معنی است که درب را می توان در سازه های دیوار ضدحریق بدون هیچ چارچوبی و بصورت تک جزئی نصب نمود. اگرچه که می توان از چارچوب های ظریف و با چوبی آغشته به مواد عایق ساز حرارتی نیز در اینگونه درب ها استفاده نمود.

درب‌های شیشه‌ای فریم‌لس ضد حریق راه‌حل مناسبی برای استفاده به عنوان درب‌های ضدحریق فضا های داخلی در مفاهیم طراحی معاصر هستند که در آن به طراحی مینیمالیستی و درب‌های شیشه‌ای بدون قاب نیاز است.

درب های ضدحریق تایید شده با اسکلت فولادی مناسب اغلب منجر به اندازه های بزرگ فریم می شوند. هنگامی که در محیط های داخلی استفاده می شوند، معمولاً مطلوب طراح یا مشتری نیستند.

با استفاده از یک تکنیک تخصصی سرامیکی فریت، می‌توانیم طرح میله لعاب را روی سطح درب دارای درجه آتش نشانی اعمال کنیم. سپس ظاهر یک درب با اسکلت فولادی را بدون نیاز به پروفیل های قاب گسترده ایجاد می کند.

طرح های نوار شیشه سفارشی هستند و مطابق با مشخصات شما اعمال می شوند. برای ارائه یک نقل قول برای این سبک درب، باید درجه آتش سوزی مورد نیاز، نوار شیشه را بدانیم

 

تنظیمات درب

درب ضد حریق بدون قاب به صورت یک مجموعه درب تک یا دوتایی، چه در یک دیوار جامد و چه در یک صفحه نمایش شیشه ای درجه بندی شده تخصصی در دسترس است.

درب ضدحریق شیشه ایی

دیدگاه (2)

سلام بسیار مطالب آموزنده است.

ممنون از شما

نظر بگذارید