قفل ضد سرقت چیست؟

قفل ضدسرقت

فهرست مطالب

قفل ضد سرقت موجب اطمینان از امنیت خانواده و دارایی

 

خرید قفل ضد سرقت موجب آسودگی خیال از بابت خانواده و ملکتان می شود. یافتن قفل ضد سرقت در بازار امر آسانی است با این حال انتخاب مدل مطلوب از میان انواع موجود همواره برای مصرف کننده به عنوان یک دغدغه مطرح است. قفل ضد سرقت چیست؟ کدام نوع مناسب کاربری من است؟ شرکت آریادرسام در متن پیش رو سعی دارد تا جواب این سوالات را تا حد ممکن برای شما پاسخ دهد.

 

 قفل ضد سرقت چیست؟

 

قفل ضد سرقت طراحی شده تا از شکسته شدن و ورود افراد بدون مجوز جلوگیری کند. قفل ضد سرقت با قفل های معمولی متفاوت است

 

 

  • بطور ویژه برای مقاومت در برابر ضربه و شکسته شدن طراحی شده اند
  • مواد اولیه بکار رفته از انواع مقاوم انتخاب شده اند
  • تکنولوژی جامع و یکپارچه قفل، امکان نفوذ را غیر ممکن یا بسیار دشوار می نماید.

 

علاوه بر این قفل های ضد سرقت ملزم به رعایت استانداردهای دوام و مقاومت که برای اینگونه قفل ها وضع شده است هستند. حتما همه ی ما شخصی را می شناسیم و یا از نزدیک دیده ایم که در باز کردن قفل بدون دسترسی به کلید اصلی مهارت دارد. بیایید فرض کنیم که چنین مهارتی در دستان فردی که سوء نیت دارد باشد. آیا خانواده و ملک شما همچنان ایمن است یا اینکه باید نگران باشید؟

 

طبق تحقیقات صورت گرفته میانگین زمان نفوذ به یک قفل معمولی بین 30 تا 40 ثانیه است و برای دسترسی به آن چیزی به جز چند ابزار تخصصی ساده نیاز نیست. اما وضعیت در مورد قفل های ضد سرقت به چه گونه است؟

 

 

 

انواع قفل ضد سرقت

 

انتخاب نوع مناسب قفل ضد سرقت برای کاربر می تواند به امری گیج کننده تبدیل شود. در ادامه به معرفی و بررسی انواع قفل های ضد سرقت می پردازیم و شما را با ویژگی های هریک بیشتر آشنا می سازیم.

 

 

  • در انواع عادی قفل های ضد سرقت امکان باز کردن درب توسط سارقان و متجاوزین وجود دارد چرا که از همان مکانیزم مرسوم در سایر قفل ها بهره می برند با این تفاوت که بدلیل استفاده از مواد مقاوم و سخت تر زمان نفوذ را بالا برده و بدلیل سر و صدای ناشی از ضربات وارده برای آسیب رساندن به قفل توجه سایرین را ممکن است جلب کنند.
  • قفل های ضد سرقت الکتریکی که از تکنولوژی روز بهره می برند و امر نفوذ را غیر ممکن می سازند.
  • قفل های ضد سرقت مغناطیسی که توسط کارت های مغناطیسی مخصوص غیر قعال می شوند و معمولا در هتل ها، دفاتر و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.
 
 
 
 
  • قفل های ضد سرقت با قابلیت وارد کردن کد دیجیتالی، امکان انتخاب کد شخصی را برای کاربر فراهم می سازد و از ضریب امنیت بالایی برخوردار است اما از معایب رمز ورود می توان به احتمال فراموش کردن رمز و عواقب ناشی از آن اشاره نمود.
  • قفل های ضد سرقت مجهز به حسگر اثر انگشت، که از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردارند و در عین حال سهل ترین نوع دسترسی را دارا می باشند چرا که کاربر نیاز به حمل کلید یا به خاطر داشتن رمز عبور ندارد. در برخی از این نوع قفل ها امکان اتصال تلفن همراه و استفاده از حسگر های گوشی به جای دستگیره نیز وجود دارد.
  • قفل های ضد سرقت تشخیص هویت، این قفل ها امکان تشخیص هویت فرد از طریق صدا، اسکن صورت، اسکن شبکیه چشم و یا ترکیبی از دو یا چند روش فوق را دارند. این قفل ها بالاترین ضریب امنیتی را دارند و نفوذ ناپذیر می باشند اما به دلیل قیمت بالا و کارایی خاص به طور معمول کاربری تجاری نداشته و در مراکز با کنترل دسترسی بسیار خاص و محدود مورد استفاده قرار می گیرند.
 

 

 

 

 

مواردی که در موقع خرید قفل ضد سرقت باید به آن توجه کرد

 

فروشندگان و تولیدکنندگان بسیاری در زمینه ساخت و توزیع قفل های ضد سرقت حضور دارند. لذا در زمان تهیه قفل ضد سرقت لازم است تمامی موارد زیر را کنترل کنید تا از حصول نتیجه دلخواه اطمینان حاصل نمایید.

 

  • قفل حتما باید دارای برگه اطلاعات فنی، اوراق گارانتی و برگه فروش معتبر باشد.
  • قفل های دارای ضمانت حتما باید از فلز و یا آلیاژ یکپارچه تولید شده باشند و تست های دوام و مقاومت را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. (از خرید قفل هایی که صرفا از اطلاعات فنی سایر محصولات استفاده می کنند بپرهیزید و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید)
قفل ضدسرقت

نظر بگذارید