درب ضد سرقت چیست؟

zed serghat

فهرست مطالب

درب ضد سرقت چیست؟

در زمانه ای به سر میبریم که حفظ امنیت از بنیادی ترین فاکتورها در ساخت سازه های جدید به شمار میرود، موارد بیشماری از این حیث باید مد نظر سازندگان قرار گیرد که یکی از اساسی ترین آنها درگاه های ورودی به ساختمان و یا واحد ها می باشد.

از این رو است که شاهد پیدایش درب های ضد سرقت و بروزرسانی مداوم آنها طی چند دهه ی گذشته بوده ایم، درب های ضد سرقت کنونی پیشرفت های زیادی را نسبت به نمونه های اولیه به خود دیده اند تا تبدیل به نمونه های تکامل یافته ی امروزی شوند، بسیاری از اجزاء اضافه و یا اصلاح شده اند. در متن پیش رو تصمیم داریم تا شما را با ساختار و قسمت های مختلف یک درب ضدسرقت کارآمد آشنا سازیم تا درک بهتری از چگونگی کارکرد و تفاوت انواع اینگونه درب ها داشته باشید.

 

اسکلت درب ضد سرقت

همانطور که از نامش پیداست ساختار اصلی درب ضد سرقت را تشکیل میدهد، عمده وزن در این درب ها به این بخش اختصاص می یابد و نقش انکار ناپذیری در تعیین میزان مقاومت یک درب ضدسرقت ایفا میکند. در بسیاری از موارد شاهد نصب صفحات فلزی بر روی درب های معمولی با هدف بالا بردن ضریب مقاومت در برابر ضربه و فشار هستیم، اما در درب هایی که از بدو تولید با عنوان ضد سرقت تولید شده و تمامی استانداردها را رعایت کرده اند این صفحات بصورت توکار و دور از چشم بیننده در جهت بالا بردن زیبایی بصری نصب می شوند.

بسته به نیاز کاربر می توان از درب هایی با اسکلت قوی تر که از فلز با مقاومت بیشتر و صفحات فلزی با قطر و ابعاد بزرگتر تشکیل شده اند استفاده کرد که در وزن و قیمت تمام شده تاثیر به سزایی دارند.

 

 

لولا ها

درب های ضد سرقت از دو قسمت با چهارچوب درب در تماس اند و اقدام به جلوگیری از ورود متجاوزان می کنند، قفل و لولاها. بنابراین واضح است که لولاها از اهمیت بالایی در نفوذ ناپذیری یک درب با درجه بالای امنیت دارند.

اولین نکته ای که در مورد لولاهای درب ضد سرقت باید مدنظر قرار گیرد دور از چشم و دسترس بودن آنهاست، زیرا در غیر اینصورت با استفاده از ابزار مخصوص سارقین می توانند اقدام به باز کردن آنها و در نتیجه عبور از درب کنند. مورد دیگری که در مورد لولاها حائز اهمیت است جنس آنهاست که باید حداقل استانداردها را رعایت کرده و همچنین بسته به و وزن و ابعاد درب در انتخاب نوع مناسب دقت لازم به عمل آید.

 

 

قفل، دستگیره و زبانه

شکی نیست که اگر بهترین درب ضدسرقت را هم تهیه کنید بدون قفل متناسب و کارآمد که تمام موارد ایمنی در آن لحاظ شده باشد، پول خود را هدر داده اید. قفل های مخصوص درب های ضد سرقت باید دربر گیرنده ی چندین نکته ی حیاتی باشند: قفل از نوع ددبولت (Deadbolt) انتخاب شود. در قفل های ددبولت موارد امنیتی بسیاری در نظر گرفته شده که ضریب نفوذ پذیری آنها را به شدت نسبت به قفل های معمولی کاهش می دهد.

 

دستگیره داخلی نیز در قفل های ددبولت معمولا از انواع پروانه ای انتخاب می شوند که به ایمنی بیشتر درب کمک می کنند، همچنین ضروریست که زبانه درب ضد سرقت حتما از از فلز ضد زنگ یک پارچه با کیفیت با مقاومت بالا استفاده شود.

 

 

 

 

رویه

رویه درب اولین موردی است که نگاه را جذب می کند لذا واضح است که رویه درب ضد سرقت شما باید چشم نواز و در عین حال ساخته شده از مواد با کیفبت باشد تا هم به لحاظ بسری و زیبایی به ساختمان شما بیافزاید و هم در برابر عوامل طبیعی و محیطی (تغییر دما، رطوبت، ضربه، تغییر رنگ و …) بتواند از خود مقاومت لازم را نشان دهد. تنوع طرح و رنگ از مواردیست که در کنار کیفیت مناسب رویه، می تواند به انتخاب تولیدکننده به خریداران کمک کند.

 

چشمی

 

تمامی درب های ضدسرقت ملزم به داشتن چشمی با زاویه دید وسیع و کاور پوشاننده از داخل هستند. چشمی درب جزئی اساسی در اینگونه درب هاست چرا که شما نیاز دارید قبل گشودن درب از هویت شخصی که در آنسو هست اطمینان حاصل کنید و کاور پوشاننده داخلی به منظور جلوگیری از دیده شدن بوسیله ایزار مخصوص سارقان از طریق همین چشمی ها از سوی دیگر درب است.

درب ضدسرقت

نظر بگذارید